Nasıl Lig Yükselinir? - Meta LoL
Nasıl Lig Yukselinir?

Nasıl Lig Yükselinir?

Meta-LoL tarafından hazırlanmış lig yükselme rehberine hoş geldiniz! Aslında her birimizin aşağı yukarı bildiği ancak uygulamakta sıkıntı çektiği maddeleri sizler için teker teker sıraladık ve rehber haline getirdik.

Burada yazan maddeleri teker teker ve istisnasız bir şekilde uygulamanız halinde liginizin, bulunmuş olduğunuzdan çok daha yukarılara çıkabileceğine garanti veriyoruz.
Hadi gelin birlikte yapmanız gerekenleri listeleyelim!

1. Rol Seçimi

Role Göre Iconlar

Rol belirlemek, League of Legends’daki en önemli kararlardan biridir. Rolünüzü belirlerken dikkat etmeniz gereken belli başlı kriterler mevcuttur. Bu kriterlerin başında, normal yaşantınızda sahip olduğunuz karakteriniz gelir. Oyun oynamak bir nevi insanın kendini ifade etme çabasıdır. Bu bağlamda da kendinizi en rahat ifade edebileceğiniz rolü belirlemeye çalışmanız gerekmektedir. Ufak bir örnek vermek gerekirse, sabırsız, aceleci ve tez canlı bir insanın suikastçı rolünü tercih etmesi çok da sağlıklı olmayacaktır. Bir başka örnekte ise liderlik vasıfları yüksek, ekip içerisindeki görev dağılımı konusunda başarılı, yardımsever bir insanı ele alalım. Bahsi geçen insan modeli için Destek rolü biçilmiş kaftan sayılabilir. Verdiği kararlar ve yaptığı görev paylaşımı ile ekibini yani takımını bir üst seviyeye taşıyabilir. Hangi karakterdeki insanların hangi rollere yönelmesi gerektiğini listelemek gerekirse:

  • Tank: Ekip çalışması içerisindeki ağır yükleri üstlenmeyi seven, liderlik vasıfları yüksek, sabırlı, güçlü ve dinamik kişiler.
  • Dövüşçü: Hırslı, mücadeleci, istikrarlı ve kararlı kişiliğe sahip olanlar.
  • Suikastçı: Sabırlı, doğru zamanda doğru yerde olmayı bilen, azimli ve soğuk kanlı karakterler.
  • Büyücü: Yetenekli, çabuk, atik, zeki ve aynı zamanda soğuk kanlı olan insanlar.
  • Destek: Yardımsever, cana yakın, optimist ve liderlik vasıfları gelişmiş insanlar.
  • Nişancı: Temkinli, dikkatli, sabırlı, güvenilir ve ekip çalışması bilincine sahip kişilikler.

İkincil kriterimiz zevk ve keyif almak üzerine. Yukarıda da ifade ettiğimiz gibi oyun oynamanın yegane amacı insanın kendini ifade edebilme arzusudur. Ve insan kendini ne kadar iyi ifade edebilirse yaptığı işten o denli büyük keyif alır. Aldığımız keyif bizi ziyadesiyle mutlu edip nihai amacımıza ulaşmamıza yardımcı olur. Bu bağlamda ilk iki kriterimiz birbiriyle direkt olarak ilişkilidir. Karakterinizin hangi role daha yatkın olduğunu belirleme konusunda sıkıntı yaşıyorsanız hangi rolü oynarken daha çok keyif aldığınızı deneme yanılma yöntemiyle bulabilirsiniz. Her rolün kendince gereklilik ve öncelikleri vardır. Örneğin, doğru zaman gelinceye dek sabırlı bir şekilde bekleyip rakibi katledebilmek size yeterince keyif veriyorsa Suikastçı rolünü tercih etmeniz sağlıklı olacaktır. Buna karşıt olarak yetenek atışlarınıza, çabukluğunuza ve mekaniklerinize güvenmiyormiyorsanız Büyücü‘ye hiç yönelmeyin bile. Dilerseniz “Hangi rolün oyun içi görevleri nelerdir?” sorusuna listeyle cevap verelim ve siz de hangisini yapmaktan daha çok keyif aldığınız ile ilgili daha sağlıklı kararlar vermeye çalışın.

  • Tank: Farm, harita kontrolü, takım arkadaşlarını koruma, takım arkadaşlarının rahat bir şekilde hasar verebilmesine imkan sağlama, rakip takımı oyalama, hayatta kalma, gerektiğinde kendini feda etmek, rakip takım oyuncularına hasar vermek ve mümkünse onları katletmek.
  • Dövüşçü: Farm, harita kontrolü, takım arkadaşlarının rahat bir şekilde hasar verebilmesine imkan sağlama, hayatta kalma, rakibin yüksek hasar potansiyeline sahip şampiyonlarını oyalama ve mümkünse katletme.
  • Suikastçı: Farm, harita kontrolü, hayatta kalma, uygun pozisyon oluşuncaya dek sabırlı bir şekilde pozisyon koruma, doğru zamanda doğru yerde olma, rakibin yüksek hasar potansiyeli olan oyuncularına öncelik verecek şekilde şampiyon katletme, yetenek setin el verdiğince takım arkadaşlarına yardım etme.
  • Büyücü: Farm, Harita Kontrolü, hayatta kalma, yetenek atışlarını isabetli şekilde kullanabilme, takım savaşı içerisinde uygun pozisyon alma ve alınan pozisyonu koruma, rakip takımın yüksek hasar potansiyeli olan şampiyonlarına öncelik verecek şekilde şampiyon katletme, takım arkadaşlarına destek olma.
  • Destek: Harita kontrolü, takım arkadaşlarını koruma, takım arkadaşlarının pozisyon alabilmesi ve hasar verebilmesi için uygun imkanları yaratma, rakip takımın tehlike arz eden şampiyonlarını oyalama, hayatta kalma, gerektiğinde takım arkadaşını korumak uğruna kendini feda etme, dost şampiyonların hasar potansiyeli yükseltirken rakip şampiyonların hasar potansiyelini düşürecek tercihler yapma.
  • Nişancı: Farm, harita kontrolü, hayatta kalma, uygun pozisyon alabilme ve alınan pozisyonu azami mesafede koruyabilme, yakınındaki hasar potansiyeli en yüksek ve en çok hasar verebileceğin şampiyona öncelik vermek suretiyle rakip takım oyuncularını sırasıyla katletme, dost şampiyonlara elinden geldiğince yardım edebilme.

Geldik sonuncu ve en önemli kriter olan tecrübeye. Sahip olduğunuz kişisel özelliklerinizi ve aldığınız keyfi başarı ile taçlandırabilmeniz için ilgili rolde olabildiğince fazla tecrübe edinmiş olmanız gerekmektedir. Evet rol sayısı fazla gözükmeyebilir ancak bir rolde tecrübeliyim diyebilmek için o rolde en azından bir kaç yüz oyun oynamanız gerekmektedir. 200 oyunda bir role hakimiyet kazanacağınızı düşünürsek bunun için gerekli süre (Haftada 3 gün, günde 6 saat League of Legends oynayan bir insan için) yaklaşık iki buçuk aydır. Bu süreyi her gün istisnasız 12 saat oynayarak yaklaşık 16 güne kadar düşürebilirsiniz. Ancak tüm oyunlarınızda aynı rolü oynamanız gerektiğini unutmayınız. Yaklaşık 200 oyunluk bu maratonu başarıyla tamamladığınızda o rolün neler yapabileceğini, neler yapamayacağını, neler yapması gerektiğini ve neler yapmaması gerektiği ziyadesiyle kavrayacaksınız.


2.Koridor Seçimi

League of Legends Harita

Karakterinizi ve nelerden keyif aldığınızı analiz ettik. Şimdi bu analizden çıkan sonuca göre “hangi koridora gidersek takımıza ve kendimize daha fazla fayda sağlayabiliriz?” sorusuna cevap aramaya başlayabiliriz. Bildiğiniz gibi Sihirdar Vadisinde 3 adet koridor ve bir de koridorlar arasında bulunan alanda, orman adı verilen bir bölge bulunmaktadır. Bir takımı oluşturan 5 Sihirdar; tüm kuleleri, rakip minyon ve şampiyonlardan korumak ve daha fazla deneyim/altın kazanabilmek adına (1-1-2)+1 dizilimi ile haritaya dağılmaktadırlar. Çok uzun zamandır benimsenmiş ve çok büyük istisnalar dışında değişmeyen bu dizilime (1-1-2)+1 metası denir. “Peki bu (1-1-2)+1 metası nedir?” diye soracak olursanız şu şekilde açıklayabiliriz: İlk iki 1, bir koridora tek başına giden oyuncuları ifade etmektedir. Bu iki oyuncu genel olarak orta ve yukarı koridorlara yönelir(Lane Swap diye tabir ettiğimiz koridor değişikliğinin tercih edildiği maçlarda bir oyuncu yine orta koridora giderken diğeri aşağı koridora yönelmektedir). Parantez içindeki 2 rakamı ise bir koridora iki kişi giden oyuncuları sembolize etmektedir. Parantezin dışında kalan +1, deneyimini ve altınını orman canavarlarını keserek kazanır ve ihtiyaç duyulan koridorlara yardım etmekle görevlidir. Dilerseniz hangi koridor oyuncusunun hangi görevleri benimsemesi gerektiğine kısa bir liste halinde göz atalım?


Yukarı Koridor

Koridor Şampiyonunun Görevleri: Yukarı Koridorda bulunan oyuncunun birincil görevi hayatta kalmak, koridorda bulunan kuleleri korumak ve olabildiğince fazla minyon katledip deneyim/altın kazanabilmektir. İkincil görevleri ise uygun şartlar oluşması halinde rakip takım kulelerini yok etmek ve koridorda eşleştikleri şampiyonları katletmektir. İhtiyaç dahilinde ve uygun durumlarda diğer koridorlardaki takım arkadaşlarına yardım etmesi de önemle tavsiye edilir.

  • Yukarı Koridorda Tank: Yukarı koridor oyuncuları genellikle Tank rolündeki şampiyonları tercih eder. Yukarı koridorda tank tercih edilmesinin birincil sebebi, tankların dayanıklılık yönünden güçlü ve tek başına hayatta kalabilme potansiyelleri yüksek şampiyonlardan oluşmasıdır.
  • Yukarı Koridorda Dövüşçü: Yukarı koridorda tercih edilen en popüler ikincil rol hiç şüphesiz Dövüşçüdür. Yukarı koridorda dövüşçü şampiyonların tercih edilme sebebi dayanıklılıkları tanklar kadar yüksek olmasa da sahip oldukları hayatta kalma becerileriyle tek başına mücadele edebilecek güçte olmalarıdır.
  • Yukarı Koridorda Büyücü: Büyücüler yukarı koridorda sıklıkla tercih edilmezler. Sebebi fazlasıyla kırılgan ve olası ormancı tehdidine karşı savunmasız oluşlarıdır. Yukarı koridordaki kulelerin arasında bulunan mesafe orta koridordan çok daha uzun olduğu için kule altına kaçıp kendilerini güven altına alma ihtimalleri de daha düşüktür. Ayrıca büyücü şampiyonların bir çoğu yüksek miktarda mana gereksinimi duyarlar ve bu mana problemini ortadan kaldırabilmek için mavi güçlendirmeye ihtiyaçları vardır. Mavi güçlendirme haritanın her iki tarafına göre de orta koridora daha yakın olduğu için büyücüler genellikle orta koridoru tercih ederler. Ancak rolüne, koridoruna ve şampiyonuna hakim bir büyücü yakın dövüşçü yukarı koridor şampiyonlarına karşı üstünlük sağlayabilir
  • Yukarı Koridorda Suikastçı: Suikastçılar yukarı koridorda sıklıkla tercih edilmezler. Sebebi fazlasıyla kırılgan ve olası ormancı tehdidine karşı savunmasız oluşlarıdır. Yukarı koridordaki kulelerin arasında bulunan mesafe orta koridordan çok daha uzun olduğu için kule altına kaçıp kendilerini güven altına alma ihtimalleri de daha düşüktür. Ancak dikkatli bir suikastçı sabırlı olabilirse yukarı koridordan oyunu taşıma potansiyeline sahiptir.
  • Yukarı Koridorda Destek: Destek şampiyonlar genellikle yukarı koridorda oynamayı tercih etmezler. Destek şampiyonlarının yetenek setinin minyon katletmeye elverişli değildir. Minyon katledememek sizi rakibinizden geri düşüreceği için takımınız dezavantajlı durumda kalacaktır. Bu sebeplerden ötürü bir kaç istisna dışında yukarı koridorda destek şampiyonu tercih edilmemektedir. Fakat tüm bunlar, sıkıntıları aşabilme tecrübesine sahip destek oyuncularının yukarı koridorda başarılı olamayacağı anlamına gelmez.
  • Yukarı Koridorda Nişancı: Nişancı şampiyonlar bir kaç istisna dışında yukarı koridorda oynamayı tercih etmezler.  Yukarı koridorda Nişancı şampiyonların genelde seçilmeme sebebi fazlasıyla kırılgan ve olası ormancı tehdidine karşı savunmasız oluşlarıdır. Yukarı koridordaki kulelerin arasında bulunan mesafe orta koridordan çok daha uzun olduğu için kule altına kaçıp kendilerini güven altına alma ihtimalleri de daha düşüktür. Nişancı şampiyonlar yukarı koridor yerine aşağı koridora, destek şampiyonlarının yanına giderler. Ancak istisnai durumlarda tercih edilecek Quinn gibi nişancılar da vardır. Yukarı koridor metasında genellikle yakın dövüşçü şampiyonlar bulunduğu için ilgili şampiyonlara fazlasıyla sıkıntı yaratabilme potansiyeline sahiplerdir. Yine de dikkatli olunmasında fayda vardır.

Ormancı

Ormancı Şampiyonun Görevleri: Ormancıların görevi diğer koridorlarda bulunan oyuncuların görevlerinden biraz daha farklıdır. Ormancılar deneyim ve altınlarını minyon katlederek değil orman canavarı katlederek kazanırlar. Orman canavarları minyonlara nazaran çok daha güçlü oldukları için ormancı Çarp Çarp adı verilen sihirdar büyüsüne ihtiyaç duyar. Oyunun mekanikleri gereği altın, deneyim ve güçlendirmeler, ilgili avantajı vaat eden birimin katledilmesi eyleminde son vuruşu yapan şampiyona verilmektedir. Çarp, sahip olduğu yüksek miktardaki gerçek hasar ile oyunun gidişatını değiştirebilecek güçteki canavar ve yaratıkların son vuruşunu yapabilme imkanını sunar. Yeteri kadar ormanda deneyim ve altın kazanan ormancının gerçek görevi, ihtiyaç sahibi takım arkadaşlarının yardımına koşabilmektir. Orman, haritanın görünmeyen kısmında yer aldığı için buradan yapılacak baskınlar koridorda bulunan rakip şampiyonlar için ciddi tehdit oluşturabilir. Yaptığınız baskınlarla takım arkadaşlarınızın sıkıntılı durumlarına çare olabilir veya sahip oldukları üstünlükleri pekiştirmelerini sağlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra ormancının bir diğer görevi de Baron ve Ejdarha gibi önemli orman canavarlarını takip edip uygun pozisyonlarda takım arkadaşlarından yardım almak suretiyle onları katletmektir. Ayrıca ormancı, destek oyuncusuna yardım etmek için haritadaki görüşü kontrol altına almaya da yardımcı olmalıdır.

  • Ormanda Tank: Tanklar, dövüşçüler ile birlikte ormanda en çok tercih edilen şampiyonlardır. Ormanda tank tercih edilmesinin birincil sebebi, tankların dayanıklılık yönünden güçlü, tek başlarına orman dönebilecek kadar hasara sahip ve etkili kitle kontroller ile başarılı baskınlar yapabilecek şampiyonlardan oluşmasıdır.
  • Ormanda Dövüşçü: Dövüşçüler, tanklar ile birlikte ormanda en çok tercih edilen şampiyonlardır. Ormanda dövüşçü tercih edilmesinin birincil sebebi, dövüşçülerin tek başlarına hızlı bir şekilde orman dönebilecek kadar güçlü, hayatta kalabilme konusunda başarılı ve sahip oldukları kitle kontroller ile etkili baskınlar yapabilecek şampiyonlardan oluşmasıdır.
  • Ormanda Büyücü: Büyücüler ormanda çok sık tercih edilmezler. İstisnalar dışında büyücülerin ormanda tercih edilmemesinin sebebi orman canavarlarıyla baş etme konusunda sıkıntı yaşamalarıdır. Büyücüler, hasarlarının büyük çoğunluğunu otomatik saldırıdan ziyade yetenek setlerinde bulunan yetenekler ile verirler. Sizin de bildiğiniz gibi ilk 3 yeteneği aktif hale getirebilmek için en az üçüncü seviyeye ulaşmak gerekir. İlk üç seviyeye ulaşabilmenin yanı sıra çoğu büyücü mana problemlerinden ötürü ormanda canavar katletmekte zorlanır. Ancak bunun dışında Fiddlesticks gibi rahatlıkla orman dönebilen büyücülerimiz de yok değildir. Kısacası bir büyücünün orman dönebilmesi için yetenek setinde kendini iyileştirebilen, kalkan, zırh gibi defansif özellikler verebilen, can bazlı veya yüksek miktarda hasar barındıran ve bekleme süresi kısa  yeteneklerin olması gerekmektedir.
  • Ormanda Suikastçı: Suikastçılar ormanda çok sık tercih edilen şampiyonlar değillerdir. Ormanda suikastçı şampiyonların çok sık tercih edilmemesinin sebebi ormandaki güçlü canavarlar ile baş etme konusunda ciddi problemler yaşamalarıdır. Ancak ilk seviyeleri aşabilirlerse sahip oldukları yüksek hasar potansiyeli ile etkili baskınlar yapabilirler. Bir suikastçının ormanda rahat canavar katledebilmesi için can bazlı hasar veren veya kendini iyileştirebilen veyahut da düşük bekleme süresi ve yüksek hasarı olan yeteneklerinin olması gerekmektedir.
  • Ormanda Destek: Ormanda destek görebilmek oldukça düşük bir ihtimaldir. Ormanda destek şampiyonların tercih edilmeme sebebi yukarı koridordaki ile aynıdır. Destek şampiyonların hasar potansiyelleri genellikle düşüktür. Yüksek olanların hasarı ise anlık hasardır ve bir anda verebileceğiz hasarla hiçbir canavarı (oyunun erken safhasında) katledebilmeniz mümkün değildir. Bu sebeplerden ötürü destek şampiyonları genelde ormanda tercih edilmezler. Ancak istisnai durumlarda tercih edilen destek şampiyonlarının sahip olduğu yüksek miktardaki kitle kontrol etkileri baskınlar için oldukça elverişlidir.
  • Ormanda Nişancı: Ormanda çok sık karşılaşamadığımız bir başka rol de nişancıdır. Nişancıların ormanda tercih edilmeme sebebi yine kırılganlık ve erken seviyelerdeki düşük hasar potansiyelleridir. Nişancılar ormanda canavar katlederek altın kazanma eğilimine girmektense koridorda minyon katletmeyi tercih ederler. Zira koridorda kazanılacak altın miktarı daha fazladır. Ama yine de Quinn, Graves ve Kindred gibi şampiyonları yetenek setlerinin sağladığı avantajlar sayesinde ormanda zaman zaman görebilmekteyiz.

Orta Koridor

Koridor Şampiyonunun Görevleri: Orta Koridorda bulunan oyuncunun birincil görevi hayatta kalmak, koridorda bulunan kuleleri korumak ve olabildiğince fazla minyon katledip deneyim/altın kazanabilmektir. İkincil görevleri ise uygun şartlar oluşması halinde rakip takım kulelerini yok etmek ve koridorda eşleştikleri şampiyonları katletmektir. İhtiyaç dahilinde ve uygun durumlarda diğer koridorlardaki takım arkadaşlarına yardım etmesi de önemle tavsiye edilir.

  • Orta Koridorda Büyücü: Büyücüler çok uzun zamandır orta koridor metasının en popüler şampiyonlarıdır. Büyücülerin orta koridorda tercih edilme sebebi mavi güçlendirmeye duydukları ihtiyaçtır. Bunun yanı sıra orta koridordaki kulelerin diğer iki koridora nazaran daha yakında bulunmaları, anlık hasar potansiyeli ve/veya yüksek menzilli yeteneklere sahip büyücüler tarafından hem ofansif hem defansif olarak kullanılabilir. Olası baskınlardan olumlu sonuçlar çıkartıp sıkıntıların kurtulabilir veya üstünlüğünü pekiştirebilir. Ayrıca her iki koridorun da ortasında oldukları için ihtiyaç dahilinde takım arkadaşlarının yardımına kolaylıkla koşabilir ve diğer koridorların kaderini değiştirebilirler.
  • Orta Koridorda Suikastçı: Suikastçılar, büyücülerden sonra orta koridorda en çok tercih edilen şampiyonlardır. Suikastçıların orta koridorda tercih edilme sebebi yetenek setlerinde bulunan yeteneklerin sahip olduğu yüksek miktardaki hasar potansiyelidir. Ormancısının yaptığı baskınlarda gerekli hasarı çıkartıp rakip şampiyonu katledebilmesi oldukça muhtemeldir. Bunun yanı sıra orta koridorun diğer iki koridora da yakın olması suikastçının uygun durumlarda baskın yapabileceği birden fazla koridor olduğu anlamına gelir. Koridorundaki minyon dalgalarını hızlıca ittirdikten sonra diğer koridorlarda bulunan dost şampiyonlara yardım etmek veya üstünlüklerini pekiştirmek adına baskın yapabilirler.
  • Orta Koridorda Nişancı: Nişancıların oyunun ilk sezonunda ve öncesinde orta koridorun vazgeçilmez şampiyonlarıydı ancak ardından gelen şampiyonlar ve uygulanan değişiklikler zirveyi büyücülerin almasına sebep oldu. Ogün bugündür de nişancıları istisnai durumlar dışında orta koridorda pek fazla göremiyoruz. Sebebi ise nişancıların minyon dalgası ittirme konusunda büyücüler ile baş edememesi ve suikastçıların karşısında duramayacak kadar kırılgan olmalarıdır. Ancak yetenek seti minyon dalgası ittirmekte başarılı ya da çok uzak mesafeden korunaklı bir şekilde farm yapmaya el verişli nişancıları orta koridorda zaman zaman görebilmekteyiz.
  • Orta Koridorda Destek: Destekler, orta koridorda büyücü ve suikastçılar kadar popüler olmasa da tercih edilmektedirler. Sebebi yetenek setinin minyon katletme konusunda çok da başarılı olmayışıdır. Destek şampiyonların orta koridorda tercih edilmesi durumunda kule altına hapsolma senaryosuyla karşı karşıya gelinebilir. İlgili durumda otomatik saldırıları güçsüz desteklerin kule altında minyon katledebilmesi ve kulesini uzun süreyle koruyabilmesi epey zor olacaktır. Ancak bu problemleri aşabilecek deneyimde bir destek oyuncusu yetenek setinin de yardımıyla oldukça başarılı işler çıkartabilirler.
  • Orta Koridorda Dövüşçü: Dövüşçüler de tanklar gibi orta koridorda çok tercih edilen şampiyonlar değillerdir. Dövüşçülerin orta koridorda pek tercih edilmemesinin sebebi orta koridorun metasıdır. Orta koridor metasında genelde büyücü veya suikastçı şampiyonları görürüz. Bahsi geçen şampiyonların ani hasar potansiyeli ve/veya yeteneklerinin menzili dövüşçülerden daha uzundur. Dövüşçüler genellikle yakın dövüşçü şampiyonlar oldukları için olası takaslardan zararlı çıkma ihtimalleri yüksektir. Dövüşçünün olası takaslardan karda çıkabilmesi için dövüşün olabildiğince uzun sürmesi gerekir. Ancak koridor safhasında uzun süren dövüşler çok sık rastlanan durumlar değildir. Çünkü kuleler birbirine oldukça yakındır ve şampiyonlar tehlikeli duruma düştüklerinde hızlıca dost kulenin altına kaçabilirler.
  • Orta Koridorda Tank: Tankların birincil tercihi yukarı koridor veya ormandır, orta koridorda sıklıkla görüldüklerini söylemek mümkün değildir. Tankların orta koridorda tercih edilmeme sebebi orta koridorun mavi güçlendirmeye düşkün şampiyonlar için daha uygun olmasıdır. İkincil sebep ise tank şampiyonlar genelde yakın dövüşçülerdir ve uzak mesafeden yüksek miktarda hasar verebilen orta koridorun popüler rolü büyücülere karşı problem yaşayabilirler. Dayanıklılık konusunda büyücü ve suikastçılardan daha başarılı olsalar da hasar konusunda zayıf oldukları için girilen takaslarda da zararlı çıkma potansiyelleri yüksektir.

Aşağı Koridor(Destek)

Koridor Şampiyonun Görevleri: Aşağı koridor diğer koridorlardan farklı olarak iki kişinin beraber oynadığı bir koridordur. Her koridora gelen minyon sayısı ve dolayısıyla kazanılabilecek altın miktarı da eşit olduğu için iki şampiyondan biri minyon katletme işlemini üstlenirken diğeri onu koruma görevini benimser. Desteklerin birincil görevi takım arkadaşlarını rakibin oluşturabileceği tehditlerden korumaktır. Bunun için de koridora baskın yapabilecek şampiyonları görebilmek adına haritanın görünmeyen yerlerindeki görüşü sağlamaya çalışırlar. Bu konuda ormancının da yardımını alan destek oyuncusunun ikincil göre yanındaki taşıyıcı şampiyonun rahat farm yapabilmesi, pozisyon alabilmesini, hasar yapabilmesini kolaylaştırmaktır. Hele bir de buna ek olarak rakip takım şampiyonlarına yeterli hasarı verebiliyorsa tadından yenmeyecektir.

  • Aşağı Koridorda(Destek) Destek: Destek rolündeki destekler(evet) adından da anlaşılabileceği üzere en çok tercih edilen şampiyonlardır. Yukarıda sıralamış olduğumuz destek şampiyonun görevleri listesindeki tüm maddeleri eksiksiz yerine getirebilecek yetenek setlerine sahiplerdir.
  • Aşağı Koridorda(Destek) Tank: Destek rolündeki destek(yine evet) şampiyonlarından sonra en çok tercih edilenlerdir tanklar. Tank şampiyonların sahip oldukları yüksek miktardaki kitle kontrole etkisi aşağı koridorda beraber oynanan taşıyıcının rahat hareket etmesini sağlar. Ancak tankların genellikle yakın dövüşçü oluşları ve hasar potansiyellerinin düşük oluşu zaman zaman problem yaratabilmektedir.
  • Aşağı Koridorda(Destek) Büyücü: Destek rolündeki destek(yine yeniden ve tekrar) ve tanklardan sonra en çok tercih edilen şampiyonlar büyücülerdir. Büyücülerin uzak mesafeden yüksek hasar verebilme imkanı sunan yetenek güçleri rakip şampiyonları sıkıntıya sokabilir. Ancak takım arkadaşlarını koruma konusunda tanklar ve destekler kadar başarılı olduklarını söylemek pek de mümkün değildir.
  • Aşağı Koridorda(Destek) Dövüşçü: Dövüşçü şampiyonlar genel olarak destek oynamayı pek tercih etmezler. Çoğunlukla yakın dövüşçü oldukları için nişancılara karşı sıkıntı yaşayabilirler. Yetenek setlerinde var olan savaşçı yeteneklerini ve otomatik saldırılarını güçlendirebilmek için destek oynarken kazanabileceklerinden daha fazla altına ihtiyaç duydukları için yukarı koridoru veya ormanı tercih ederler.
  • Aşağı Koridorda(Destek) Suikastçı: Suikastçı şampiyonlar destek rolü için pek de uygun sayılmazlar. Yetenek setleri takım arkadaşlarına yardım etmekten ziyade rakip takımın kırılgan şampiyonlarını katletme üzerine kurulduğu için destek rolünde oynanmaları sağlıklı olmayacaktır.
  • Aşağı Koridorda(Destek) Nişancı: Nişancıların destek olabilmek adına sahip oldukları çok az şey olduğunu söylersek yanılmış olmayız. Yanındaki taşıyıcıyı koruyabilme potansiyelinin düşük olduğu gibi rakip takım şampiyonlarına hasar verebilmek için de oldukça pahalı eşyalara sahiptir ve bu eşyaları satın alabilmek için oldukça fazla altına ihtiyaç duyar. Bu sebeplerden ötürü destek olarak nişancılar iyi alternatif değildirler.

Aşağı Koridor(Taşıyıcı)

Koridor Şampiyonun Görevleri: Aşağı Koridorda bulunan taşıcıyıcı oyuncunun birincil görevi hayatta kalmak, koridorda bulunan kuleleri korumak ve olabildiğince fazla minyon katledip deneyim/altın kazanabilmektir. İkincil görevleri ise uygun şartlar oluşması halinde rakip takım kulelerini yok etmek ve koridorda eşleştikleri şampiyonları katletmektir. İhtiyaç dahilinde ve uygun durumlarda diğer koridorlardaki takım arkadaşlarına yardım etmesi de önemle tavsiye edilir.

  • Aşağı Koridorda(Taşıyıcı) Nişancı: Nişancılar aşağı koridorda taşıyıcı rolünü üstlenmek için tasarlanmışlardır desek yanlış bir ifade kullanmış olmayız. Tek başlarına fazlasıyla kırılgan ve oyunun erken safhalarında yardıma muhtaç oluşları onları aşağı koridordaki bu görev için biçilmiş kaftan haline getiriyor. Oyunun ilerleyen safhalarında sahip oldukları eşyaların kazandırdığı güç ile birlikte takımın en yüksek hasar potansiyeline ulaşıyorlar.
  • Aşağı Koridorda(Taşıyıcı) Büyücü: Her ne kadar nişancılar kadar iyi taşıyıcılar olsalar da aşağı koridor için çok da uygun değildirler. İlk sebebi mavi güçlendirmeye uzak olma ihtimali. İkinci sebebi orta koridorda tercih edilme potansiyellerinin daha yüksel oluşu. Üçüncü ve son sebebi ise olası metada orta koridorda büyücü tercih edilmesi durumunda takımın fiziksel hasar veren taşıyıcıdan mahrum kalma ihtimali. Bu ihtimalin gerçekleşmesi durumunda rakip takım büyü direnci istiflemek suretiyle takımınızın hasar potansiyelini oldukça düşürecektir.
  • Aşağı Koridorda(Taşıyıcı) Suikastçı: Suikastçılar da büyücü ve nişancılar gibi taşıyıcı özelliklere sahiptirler. Ancak genellikle yakın dövüşçü oldukları için uzak mesafeden otomatik saldırı yapabilen nişancılara karşı fazlasıyla sıkıntı yaşamaları kuvvetle muhtemeldir.
  • Aşağı Koridorda(Taşıyıcı) Dövüşçü: Dövüşçüleri taşıyıcı olarak adlandırmak çok da sağlıklı bir tanım olmayacaktır. Zira taşıyıcı ifadesi defansif yönünden ziyade ofansif yönlerine ağırlık veren ve yüksek hasar potansiyeli olan şampiyonlara denilmektedir. Dövüşçülerin de genellikle yakın dövüşçü olmaları muhtemelen nişancılarla karşılaşacakları aşağı koridor eşleşmesinde zorluk yaşamalarına sebep olacaktır.
  • Aşağı Koridorda(Taşıyıcı) Tank: Daha yukarıda da bahsetmiş olduğumuz gibi tankların birincil görevi hasar soğurmak ve taşıyıcıların önünde tabiri caizse kalkan olabilmektir. Bu tanımın taşıyıcı tanımıyla uyuştuğunu söylemek hiç de sağlıklı olmayacağından dolayı tankların aşağı koridordaki taşıyıcılık görevini üstlenmesi pek de mümkün değildir.
  • Aşağı Koridorda(Taşıyıcı) Destek: Birbirine tamamıyla zıt iki tanımın karşı karşıya geldiği bu durum ile ilgili söylenebilecek çok şey olmadığı kanaatindeyiz. Bu sebepten ötürü de sizleri paradoksa sürüklemek istemiyoruz.

3. Şampiyon Seçimi

Görselde Hangi Şampiyon Yok

Şampiyon seçimi de rol seçimiyle aynı kriterlere sahiptir. Birincil ve en önemli kriter sahip olduğunuz tecrübe hakimiyettir. Bir şampiyon ne kadar iyi olursa olsun eğer siz ona hakim değilseniz, onunla başarı elde etmeniz mümkün değildir. Örneğin sizin elinize dünyanın en değerli İngiliz atını verseler, daha önceden bir jokeylik tecrübeniz yoksa standart bir müsabakada bile başarı elde edemezsiniz. Bu bağlamda şampiyon seçiminizi yaparken hakimiyet ve tecrübe kriterlerine önem gösteriniz. Eğer lig yükselmek için seçmiş olduğunuz rol sizler için yeni bir rolse ve o rolde tecrübeye sahip olduğunuz şampiyon yok ise, belirlediğiniz şampiyonları öncelikle özel oyunlarda deneyiniz. Özel oyunlarda botlara karşı birkaç tane maç attıktan sonra en az 10 tane normal oyun oynayınız. Şampiyonun güçlü ve zayıf yönlerine hakim olmaya başladıktan sonra o şampiyonu dereceli maçlarda kullanabilirsiniz. Şampiyon seçiminde dikkat etmeniz gereken ikinci unsur ise yine sizin kendi kişisel karakterinizdir. Sahip olduğunuz karaktere uygun şampiyonlara yönelmeye ve onlarda ustalaşmaya özen gösteriniz. Örneğin sabırlı ve garantici bir insansanız oyunun erken safhalarında güçlü olmayan ancak oyun ilerledikçe güçlenen ve farm odaklı şampiyonlara yönelebilirsiniz. üçüncül ve son kriterimiz ise oynadığınız şampiyondan zevk almaktır. Oynamaktan keyif aldığınız şampiyonları tercih etmeniz durumunda lig yükselişiniz çok kolay olacaktır. Kendi kişisel karakterinizi, oynamaktan keyif aldığınız şampiyon ile harmanlayıp bir de bunu tecrübe ve hakimiyetle birleştirirseniz yükselemeyeceğiniz lig kalmaz. Dereceli oyunlara yeni başlayan ya da kendine bu bağlamda yeni yollar çizen arkadaşlarımız için ufak bir tavsiyede daha bulunmak gerekirse: Kendinize ilk öncelikle 1+2 şampiyon belirleyin. Şampiyonları yukarıdaki kriterlere uygun olarak seçtikten sonra hakimiyet ve tecrübenizi tavan noktasına taşıyana kadar sadece ve sadece ilk seçmiş olduğunuz şampiyonu(yasaklanması veya takım arkadaşlarınız tarafından alınması durumunda diğer iki şampiyon) oynayın.


4. İstikrar

Nasıl Lig Yükselinir İstikrar

Şampiyon, Rol ve Koridor seçiminizi yaptıktan sonra dikkat etmeniz gereken en önemli şey istikrardır. Kendi yapmış olduğunuz seçimlere riayet etmeye özen gösterin. Başarıya giden yolda istikrar olmazsa olmazdır. Maymun iştahlı davranışlar sergileyerek sürekli koridor, rol ve şampiyon değiştirmek sizi lig yükselme yolundan alıkoyacaktır. Eğer seçimlerinizin istikrarını sürdürebilme başarını gösterebilirseniz kafanızda planladığınız tüm oyunları rahatlıkla gerçekleştirebilir, şampiyonunuzun sınırlarını zorlayarak harikalar yaratabilirsiniz.


5. Oyun İçi ve Oyun Dışı Tercihler

Oyuna Girmeden Yapılacak Tercihler:

Oyuna girmeden önce yapabileceğiz tercihlerin açıklamalarını sizler için listeledik. Liste sırasıyla Sihirdar Büyüleri, Anahtar Kabiliyetler ve Popüler Rünlerden oluşmaktadır.

Sihirdar Büyüleri

Hangi şampiyon hangi rolü hangi koridorda oynarken hangi sihirdar büyülerini tercih etmeli sorusuna spesifik cevaplar alabilmek için rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

  • Sihirdar Büyüsü - Sıçra – Sıçra: Anlık mesafe kat etme ve konum değiştirme imkanı sağlama özelliklerini hem ofansif hem de defansif olarak kullanabilirsiniz. League of Legends’ın birinci sezonundan bu yana en çok tercih edilen Sihirdar Büyüsü olma özelliğini korumaktadır.
  • Sihirdar Büyüsü - Hayalet – Hayalet: Sıçra gibi anlık konum değiştirme imkanı sağlamasa da kullanıldığı süre boyunca sürekli hareket edilmesi durumunda Sıçra’dan daha fazla mesafe kat edebilmenizi sağlar.
  • Sihirdar Büyüsü - Işınlan – Işınlan: Ayrık ittirebilme, Kule koruma ve Objektif kontrolü için başvurabileceğinzi yegane Sihirdar Büyüsüdür.
  • Sihirdar Büyüsü - Tutuştur – Tutuştur: Kendini veya takım arkadaşını iyileştirme konusunda başarılı şampiyonlara karşı güçlü bir silahtır. Ayrıca verdiği gerçek hasar da katletme potansiyelinizi ciddi oranda arttırır.
  • Sihirdar Büyüsü - Çarp – Çarp: Mavi Güçlendirme, Kırmızı Güçlendirme, Ejderha, Baron gibi önemli Orman canavarlarını katletmenize ve son vuruş yapmanıza yardımcı olur. Ormancı rolündeki şampiyonlara için vazgeçilemeyecek bir Sihirdar Büyüsüdür.
  • Sihirdar Büyüsü - Bitkinlik – Bitkinlik: Uygulandığı rakibin Hasarını, Saldırı Hızını, Hareket Hızını, Büyü Direncini ve Zırhını düşürmesi sebebiyle anlık hasar verebilen şampiyonlara karşı kullanılabilir.
  • Sihirdar Büyüsü - Şifa – Şifa: Sizi ve yakınızdaki bir dost şampiyonu iyileştirip hızlandırması defansif ve/veya ofansif yollu avantajlar sağlayabilmenize imkan sunar.
  • Sihirdar Büyüsü - Bariyer – Bariyer: Sağladığı ciddi miktardaki kalkanın hasar soğurma özelliği, ani hasarlara karşı hayatta kalabilme imkanı sunar.
  • Sihirdar Büyüsü - Arındır – Arındır: Rakip takım şampiyonlarının yetenek setlerinde önemli kitle kontrol etkili yeteneklerin bulunması halinde kullanılabilir.

Kabiliyet Seçimi –  Anahtar Kabiliyetler

Hangi şampiyon hangi rolü hangi koridorda oynarken hangi kabiliyet dizilimini tercih etmeli sorusuna spesifik cevaplar alabilmek için rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

  • Kumandanın Kan Hırsı – Kumandanın Kan Hırsı: Planladığınız eşya diziliminde Can Çalma yer almıyorsa veya mevcut Can Çalma değerini yükselterek hayatta kalma şansınızı arttırmak istiyorsanız.
  • Savaş Şevki – Savaş Şevki: Otomatik saldırılarınızı güçlendirip rakibe ekstra Fiziksel Hasar vermek istiyorsanız.
  • Ölümateşi Dokunuşu – Ölümateşi Dokunuşu: Yüksek ani hasar potansiyenizi arttırıp rakibe ekstradan Büyü Hasarı vermek istiyorsanız.
  • Fırtına Yağmacısı'nın Cinneti – Fırtına Yağmacısı’nın Cinneti: Ani hasar potansiyeniz kısa süre içerisinde rakibinizden yüksek miktarda Can götürebilecek kapasitedeyse ve bu süre zarfı içerisinde ektrsa hareket hızına ihtiyacınız var ise
  • Yıldırımların Efendisi – Yıldırımların Efendisi: Kısa süre içerisinde 3 adet Otomatik Saldırı veya Yeteneğinizi rakibe uygulayabileceğinizi düşünüyor ve bunu Büyü Hasarıyla taçlandırmak istiyorsanız.
  • Rüzgara Fısıldayan'ın Hediyesi – Rüzgara Fısıldayan’ın Hediyesi: Yetenek setinizde yer alan kalkan ve iyileştirmeleri Büyü Direnci ve Zırh ile taçlandırıp, takım arkadaşlarınızın hayatta kalabilme şansını arttırmak istiyorsanız.
  • Hortlağın Pençesi – Hortlağın Pençesi: Birkaç saniyede bir yapmış olduğunuz otomatik saldırılara rakip şampiyonun canıyla doğru orantılı olacak şekilde fiziksel hasar eklemek ve kendizi belirli miktarda iyileştirmek istiyorsanız.
  • Çağların Kuvveti – Çağların Kuvveti: Çevrenizde yeterli sayıda Kuşatma Minyonu ve/veya Orman Canavarı katledileceğine eminseniz ve Can değerinizi arttırıp tam yüke ulaştığınız ilgili durumda Can Yenilemeye ihtiyaç duyuyorsanız.
  • Kaya Sağlamlığı – Kaya Sağlamlığı: Alacağınız hasarı indirgemek ve buna ek olarak yakınınızdaki bir dost şampiyonun alacağı hasarın bir kısmını üzerine çekmek istiyorsanız.

Popüler Rünler:

Hangi şampiyon hangi rolü hangi koridorda oynarken hangi rünü tercih etmeli sorusuna spesifik cevaplar alabilmek için rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

Cevher Rünleri:

  • RünleriYetenek Gücü CevheriYetenek Gücü Cevheri: Yetenek Gücünden faydalanan şampiyonların sezon 1’den beri en çok başvurduğu Cevher Rünü. (Altın Değeri: 107,66)
  • RünleriBekleleme Süresinde Azalma CevheriBekleleme Süresinde Azalma Cevheri: Planladığınız eşya diziliminde yeterince Bekleme Süresinde Azalma yoksa ve BSA’yı arttırmak istiyorsanız. (Altın Değeri: 66,67)
  • RünleriBekleme Süresinde Azalma Artışı CevheriBekleme Süresinde Azalma Artışı Cevheri: Planladığınız eşya diziliminde yeterince Bekleme Süresinde Azalma yoksa ve oyunun ilerleyen safhalarında BSA’yı arttırmak istiyorsanız. (Altın Değeri: 133,35)
  • RünleriBüyü Nüfuzu CevheriBüyü Nüfuzu Cevheri: Yetenekleriniz ile uygulayacağınız Büyü Hasarın, rakip takım şampiyonlarının sahip olduğu Büyü Direnci ile azaltılmasını engellemek için. (Altın Değeri: 74,97)
  • RünleriKarma Nüfuz CevheriKarma Nüfuz Cevheri: Şampiyonunuzun Büyü Hasarı potansiyelini Fiziksel Hasar potansiyeline eş tutmayı planlıyorsanız. (Otomatik saldırıların Fiziksel Hasar verdiğini unutmayalım) (Altın Değeri: 123,82)
  • RünleriZırh Delme CevheriZırh Delme Cevheri: Yetenekleriniz ve Otomatik Saldırılarınız ile uygulayacağınız Fiziksel Hasarın, rakip takım şampiyonlarının sahip olduğu Zırh ile azaltılmasını engellemek için. (Altın Değeri: 102,4)
  • RünleriSaldırı Gücü CevheriSaldırı Gücü Cevheri: Saldırı Gücünden faydalananan yeteneklerinizi ve Otomatik Saldırılarınızı güçlendirmek istiyorsanız. (Altın Değeri: 78,75)
  • RünleriSaldırı Hızı CevheriSaldırı Hızı Cevheri: Otomatik Saldırılarınızı ve varsa Saldırı Hızından faydalanan yeteneklerinizi güçlendirmek istiyorsanız. (Altın Değeri: 112,5)
  • RünleriCan Emme CevheriCan Emme Cevheri: Hayatta kalmakta sıkıntı yaşadığınız eşleşmelerde yeterli yetenekleriniz ile verdiğiniz hasardan Can kazanmak istiyorsanız.
  • RünleriCan Çalma CevheriCan Çalma Cevheri: Hayatta kalmakta sıkıntı yaşadığınız eşleşmelerde Otomatik Saldırılarınızdan Can kazanmak istiyorsanız. (Altın Değeri: 56,25)
  • RünleriCan Yenilenme CevheriCan Yenilenme Cevheri: Hayatta kalmakta sıkıntı yaşadığınız eşleşmelerde yetenek setinizde yeterli hasar yoksa ve Tank dizilime yönelme planındaysanız. (Altın Değeri: 115,69)
  • RünleriCan CevheriCan Cevheri: Hayatta kalmakta sıkıntı yaşadığınız eşleşmelerde Can miktarınızı arttırmak için. (Altın Değeri: 69,42)
  • RünleriZırh CevheriZırh Cevheri: Fiziksel hasarı yüksek ve karşısında zorlandığınız eşleşmelerde kullanılması tavsiye edilir. (Altın Değeri: 85,2)
  • RünleriHareket Hızı CevheriHareket Hızı Cevheri: Taban Hareket Hızınızı yetersiz görüyor ve arttırmak istiyorsanız tercih edilebilir. (Taban Hareket Hızı yüksek şampiyonlar bu ründen daha fazla fayda sağlayacaktır.) (Altın Değeri: 59,25)
  • RünleriAltın CevheriAltın Cevheri: Destek oynarken altın kazanmakta zorluk yaşıyorsanız ve diğer ofansif/defansif rünlere ihtiyaç duymadığınız pasif bir koridorda oynuyorsanız. (Altın Değeri: 10)

Damga Rünleri

  • RünleriSaldırı Gücü DamgasıSaldırı Gücü Damgası: Saldırı Gücünden faydalanan yeteneklerinizi ve otomatik saldırılarınızı güçlendirmek istiyorsanız. (Altın Değeri: 33,25)
  • RünleriSaldırı Hızı DamgasıSaldırı Hızı Damgası: Otomatik Saldırılarınızı ve varsa Saldırı Hızından faydalanan yeteneklerinizi güçlendirmek istiyorsanız. (Altın Değeri: 42,5)
  • RünleriBüyü Nüfuzu DamgasıBüyü Nüfuzu Damgası: Yetenekleriniz ile uygulayacağınız Büyü Hasarın, rakip takım şampiyonlarının sahip olduğu Büyü Direnci ile azaltılmasını engellemek için. (Altın Değeri: 29,09)
  • RünleriKarma Nüfuz DamgasıKarma Nüfuz Damgası: Şampiyonunuzun Büyü Hasarı potansiyelini Fizilsel Hasar potansiyeline eş tutmayı planlıyorsanız. (Otomatik saldırıların Fiziksel Hasar verdiğini unutmayalım) (Altın Değeri: 59,12)
  • RünleriZırh Delme DamgasıZırh Delme Damgası: Yetenekleriniz ve Otomatik Saldırılarınız ile uygulayacağınız Fiziksel Hasarın, rakip takım şampiyonlarının sahip olduğu Zırh ile azaltılmasını engellemek için. (Altın Değeri: 51,2)
  • RünleriZırh DamgasıZırh Damgası: Fiziksel hasarı yüksek ve karşısında zorlandığınız eşleşmelerde kullanılması tavsiye edilir. (Altın Değeri: 18,2)
  • RünleriKritik Vuruş İhtimali DamgasıKritik Vuruş İhtimali Damgası: Şansınıza güveniyorsanız ve oyunun erken safhalarında rakiplerinize küçük sürprizler yapma niyetindeyseniz 1 adet tercih edilebilir. (Altın Değeri: 37,2)

Mühür Rünleri

  • RünleriZırh MührüZırh Mührü: Fiziksel hasardan kendinizi korumak için kullanabileceğiniz en popüler mühür rünü. (Altın Değeri: 20)
  • RünleriZırh Artışı MührüZırh Artışı Mührü: Rakip takım şampiyonlarının sahip olduğu fiziksel hasar konusunda oyunun erken safhalarında sıkıntı yaşamayacağınızı ancak ilerleyen safhalarda önlem almanız gerektiğini düşünüyorsanız. (Altın Değeri: 60)
  • RünleriCan MührüCan Mührü: Can değerini yükseltme sizi hem fiziksel hem de büyü hasarı veren rakiplerden koruyacaktır. (Altın Değeri: 21,36)
  • RünleriCan Artışı MührüCan Artışı Mührü: Rakip takım şampiyonlarının sahip olduğu hasar konusunda oyunun erken safhalarında sıkıntı yaşamayacağınızı ancak ilerleyen safhalarda Can değerine ihtiyaç duyacağınızı düşünüyorsanız. (Altın Değeri: 64,08)
  • RünleriMana Yenilenmesinde Artış MührüMana Yenilenmesinde Artış Mührü: Rakip takım şampiyonlarının sahip olduğu hasar konusunda problem yaşamayacağınızı ve eşya diziliminizde yeteri kadar mana yenilenme olmadığını düşünüyorsanız. (Altın Değeri: 32,02)
  • RünleriAltın MührüAltın Mührü: Destek oynarken altın kazanmakta zorluk yaşıyorsanız ve diğer ofansif/defansif rünlere ihtiyaç duymadığınız pasif bir koridorda oynuyorsanız. (Altın Değeri: 2,5)

Nişan Rünleri

  • RünleriBüyü Direnci NişanıBüyü Direnci Nişanı: Büyü hasarından kendinizi korumak için kullanabileceğiniz en popüler nişan mührü. (Altın Değeri: 24,12)
  • RünleriBüyü Direncinde Artış NişanıBüyü Direncinde Artış Nişanı: Rakip takım şampiyonlarının sahip olduğu büyü hasarı konusunda oyunun erken safhalarında sıkıntı yaşamayacağınızı ancak ilerleyen safhalarda önlem almanız gerektiğini düşünüyorsanız. (Altın Değeri: 54)
  • RünleriBekleme Süresinde Azalma NişanıBekleme Süresinde Azalma Nişanı: Planladığınız eşya diziliminde yeterince Bekleme Süresinde Azalma yoksa ve BSA’yı arttırmak istiyorsanız. (Altın Değeri: 22,13)
  • RünleriBekleme Süresinde Azalma Artışı NişanıBekleme Süresinde Azalma Artışı Nişanı: Planladığınız eşya diziliminde yeterince Bekleme Süresinde Azalma yoksa ve oyunun ilerleyen safhalarında BSA’yı arttırmak istiyorsanız. (Altın Değeri: 44,53)
  • RünleriYetenek Gücü NişanıYetenek Gücü Nişanı: Oyunun erken safhaları için agresif bir oyun planı çizdiyseniz ve Yetenek Gücünüzü arttırmak istiyorsanız. (Altın Değeri: 25,88)
  • RünleriYetenek Gücünde Artış NişanıYetenek Gücünde Artış Nişanı: Yetenek setinizdeki yeteneklerin Yetenek Gücü oranını yeterli görüyor ve oyun ilerledikçe Yetenek Gücünüze güç katmayı planlıyorsanız. (Altın Değeri: 66,55)
  • RünleriKritik Vuruş İhtimali NişanıKritik Vuruş İhtimali Nişanı: Şansıza güveniyorsanız ve oyunun erken safhalarında rakiplerinize küçük süprizler yapma niyetindeyseniz 1 adet tercih edilebilir. (Altın Değeri: 11,2)
  • RünleriMana Yenilenmesi NişanıMana Yenilenmesi Nişanı: Rakip takım şampiyonlarının sahip olduğu hasar konusunda problem yaşamayacağınızı ve yeteri kadar mana yenilenmeye sahip olmadığını düşünüyorsanız. (Altın Değeri: 22,97)
  • RünleriSaldırı Hızı NişanıSaldırı Hızı Nişanı: Rakip takım şampiyonlarının sahip olduğu hasar konusunda problem yaşamayacağınızı düşünüyor ve Saldırı Hızınızı arttırmak istiyorsanız. (Altın Değeri: 16)

Oyun İçinde Yapılacak Tercihler:

Oyuna girdikten sonra yapabileceğiniz tercihlerin listelenmiş halidir. Oyun içinde tercih edebileceğiniz iki adet unsur bulunmaktadır. Bu unsurlardan ilki olan eşyaların potansiyel tercihleri sınıflandırılarak listelenmiştir. Şampiyonlar ile ilgili spesifik eşya tercihi ve oyun içi tercihlerin bir diğeri olan yetenek dizilimi önceliği önerilerimizi incelemek için rehberlerimizi göz atabilirsiniz.

Eşyalar

Hangi şampiyon hangi rolü hangi koridorda oynarken hangi eşyayı tercih etmeli sorusuna spesifik cevaplar alabilmek için rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

Başlangıç Eşyaları


Tek Kullanımlık Eşyalar ve Ziynetler


Çizmeler


Ormancı Eşyaları


Görüş ve/veya Altın Veren Eşyalar


İşlevsel/Destek Eşyaları


Ana Yetenek Gücü Eşyaları


Ekstra Hasar Veren Yetenek Gücü Eşyaları


Yetenek Gücü + Mana/Mana Yenilenme Eşyaları


Agresif Defansif Yetenek Gücü Eşyaları


Büyü Nüfuzu Eşyaları


Ana Saldırı Gücü Eşyaları


Kritik Vuruş Eşyaları


Saldırı Hızı Eşyaları


Can Çalma Eşyaları


Zırh Delme Eşyaları


Agresif Defansif Saldırı Gücü Eşyaları


Zırh Eşyaları


Büyü Direnci Eşyaları


Ana Defansif Eşyalar


Rakip Takım Şampiyonlarına Karşı Alınabilecek Önlemler / Counter Seçimler:

Rakip takım oyuncuları sizin tercih ettiğiniz şampiyonlara ters gelen şampiyonlar tercih etmesi durumunda yönelebileceğiniz eşya ve sihirdar büyülerinin listesidir.

Counter Eşyalar

  •  Counter Eşya - Donmuş Balyoz – Donmuş Balyoz: Otomatik saldırılara yavaşlatma özelliği kazandıran özel pasifi
  •  Counter Eşya - Buzdoğan Eldiven – Buzdoğan Eldiven: Yetenek kullanıldıktan sonraki otomatik saldırıya yavaşlatma özelliği kazandıran özel pasifi
  •  Counter Eşya - Rylai'nin Kristal Asası – Rylai’nin Kristal Asası: Yeteneklere yavaşlatma özelliği kazandıran özel pasifi
  •  Counter Eşya - Mahvolmuş Kralın Kılıcı – Mahvolmuş Kralın Kılıcı: Sahip olunan Can Değeri ile doğru orantılı hasar veren pasifi ve aktifi
  •  Counter Eşya - Liandry'nin Eziyeti – Liandry’nin Eziyeti: Sahip olunan Can Değeri ile doğru orantılı hasar veren pasifi
  •  Counter Eşya - Dominik Efendinin Hürmetleri – Dominik Efendinin Hürmetleri: Sahip olduğunan Can Değeri ile doğru orantılı olarak hasar arttırımı ve Zırh Delme sağlayan pasifleri
  •  Counter Eşya - Fani Hatıratı – Fani Hatıratı: Fiziksel hasar vermenin açacağı Ağır Yara etkisinin iyileştirmeleri azaltması
  •  Counter Eşya - Morellonomikon – Morellonomikon: Can değerinin belirli bir seviyenin altına inmesi durumunda uygulanan Ağır Yara etkisinin iyileştirmeleri azaltması
  •  Counter Eşya - Hiçlik Değneği – Hiçlik Değneği: Sahip olduğunan Büyü Direncininin belirli bir kısmını yok sayan pasifi
  •  Counter Eşya - Kara Balta – Kara Balta: Sahip olunan Zırh Değerini belirli oranda düşürme imkanı sağlayan pasifi
  •  Counter Eşya - Son Fısıltı – Son Fısıltı: Sahip olunan Zırh Değerinin belirli oranda yok sayılmasını sağlayan pasifi
  •  Counter Eşya - Aklın Sonu – Aklın Sonu: Özel pasifinin otomatik saldırılar ile Büyü Direncini düşürmesi ve ek Büyü Hasarı vermesi
  •  Counter Eşya - Çivili Zırh – Çivili Zırh: Ek Zırh Değerini arttıran ve otomatik saldırı yapan şampiyonlara Büyü Hasarı yansıtan pasifi
  •  Counter Eşya - Randuin'in Alameti – Randuin’in Alameti: Kritik Vuruşlardan alınan hasarı düşürmesi, Soğuk Çelik pasifi ile otomatik saldırı yapan şampiyonun Saldırı Hızını düşürmesi ve çevredeki birimleri yavaşlatan aktifi
  •  Counter Eşya - Donmuş Yürek – Donmuş Yürek: Özel haresi ile yakındaki şampiyonların Saldırı Hızını düşürmesi ve sağladıpı Zırh
  •  Counter Eşya - Zhonya'nın Kumsaati – Zhonya’nın Kumsaati: Zamanı Durdur aktifi kullanıldığında şampiyonu belirli süreyle hedef ve hasar almaz hale getirmesi
  •  Counter Eşya - Ninja Tabisi – Ninja Tabisi: Otomatik Saldırılardan gelen hasarı azaltması ve sağladığı Zırh
  •  Counter Eşya - Koruyucu Melek – Koruyucu Melek: Ölümcül hasar alındığında belirli bir can ve mana miktarı ile yeniden canlanma imkanı sağlayan pasifi
  •  Counter Eşya - Sterak'ın Güvencesi – Sterak’ın Güvencesi: Can Simidi pasifinin ani hasara karşı sağladığı kalkan
  •  Counter Eşya - Malmortius'un Ağzı – Malmortius’un Ağzı: Can Simidi pasifinin Büyü Hasarına karşı sağladığı kalkan
  •  Counter Eşya - Cehennem Asası – Cehennem Asası: Özel haresi ile rakip şampiyonların Büyü Direnci değerini düşürürken kendine Büyü Direnci kazandırması
  •  Counter Eşya - Banshee'nin Duvağı – Banshee’nin Duvağı: Rakibin bir sonraki yeteneğini engelleyen Büyü Kalkanı
  •  Counter Eşya - Cıva Yatağan – Cıva Yatağan: Cıva aktifi ile Kitle Kontrol etkilerinden kurtulunabilmesi ve/veya sağladığı Büyü Direnci
  •  Counter Eşya - Cıvalı Kuşak – Cıvalı Kuşak: Cıva aktifi ile Kitle Kontrol etkilerinden kurtulunabilmesi ve/veya sağladığı Büyü Direnci
  •  Counter Eşya - Mikael'in Kazanı – Mikael’in Kazanı: Sahip olduğu özel aktif ile takım arkadaşının üzerinde bulunan Kitle Kontrol etkilerini kaldırabilmesi ve onu iyileştirmesi
  •  Counter Eşya - Merkür'ün Adımları – Merkür’ün Adımları: Sıvışma pasifi ile sahip olduğunan Kitle Kontrol etkilerinin süresini azaltması
  •  Counter Eşya - Atiklik Çizmeleri – Atiklik Çizmeleri: Yavaşlatma etkilerinin belirli miktarda azaltılması sağlayan pasifi
  •  Counter Eşya - Sağlamlık Karışımı – Sağlamlık Karışımı: Sıvışma pasifi ile sahip olduğunan Kitle Kontrol etkilerinin süresini azaltması, takım arkadaşlarının hızlandırılması ve ilave Can vermesi
  •  Counter Eşya - Görüş Totemi – Görüş Totemi: Yerleştirildiği noktanın yakınındaki Görünmez birimleri görünür kılması
  •  Counter Eşya - Arayıcı Mercek – Arayıcı Mercek: Görünmez birimleri görünür kılması ve tuzakları devre dışı bırakması
  •  Counter Eşya - Kahin Dönüşümü – Kahin Dönüşümü: Görünmez birimleri görünür kılması ve tuzakları devre dışı bırakması

Counter Sihirdar Büyüleri

  • Counter Sihirdar Büyüsü - Arındır – Arındır: Şampiyonun üzerinde bulunan Kitle Kontrol etkilerini kaldırması ve sonrasında sağladığı Sıvışma özelliği
  • Counter Sihirdar Büyüsü - Bariyer – Bariyer: Sağladığı önemli miktardaki Kalkanın hasar soğurma özelliğinin şampiyona defansif avantajlar kazandırması
  • Counter Sihirdar Büyüsü - Bitkinlik – Bitkinlik: Uygulandığında; Hareket Hızının, Saldırı Hızının, Verilen Hasarın, Büyü Direncinın ve Zırh miktarının düşürülmesi
  • Counter Sihirdar Büyüsü - Sıçra – Sıçra: Kullanan şampiyonun anlık yol kat etmesi ve konum değiştirmesi hem ofansif hem de defansif anlamda
  • Counter Sihirdar Büyüsü - Şifa – Şifa: Sağladığı önemli miktardaki iyileştirme ve hızlandırma etkilerinin kazandırmış olduğu avantajlar
  • Counter Sihirdar Büyüsü - Tutuştur – Tutuştur: İyileştirme etkilerini azaltması, hedefi görünür kılması ve ilave gerçek hasar hasar vermesi

6. 41 ALTIN KURALA UYUN!

Topluluk Altın Kuralları

  1. ASLA takım arkadaşlarınızla kavga etmeyin ve küfürleşmeyin. League of Legends bir takım oyunudur ve oyunu kazanmak için takım arkadaşlarınızın desteğine ihtiyaç duyarsınız. Onlara küfür etmek sizin bu ihtiyaçtan mahrum kalmanıza sebep olabilir.
  2. Eğer bir yada daha fazla takım arkadaşınız sizi rahatsız ediyor ya da moralinizi bozuyorsa onunla münakaşaya girmeyin. Moralinizi bozmasına, şevkinizi kırmasına veya dikkatinizin dağılmasına izin vermeyin. Bu tarz davranışlar sergileyen takım arkadaşlarınızı derhal oyun içinden susturun(ignorelayın).
  3. Oyunun erken safhalarında geri düşerseniz moralinizi bozmayın. Size ağır eleştiriler yapıp hakaret eden arkadaşlarınızı ignorelayın(susturun). Evet oyunun erken safhalarında açılan farklar çok önemlidir ancak bu maçı %100 kaybetttiğiniz anlamına gelmez. Rakibinizin açmış olduğu fark onlara zaman zaman aşırı özgüvenler getirebilir. Bunu durumu avantajınıza kullanmaya özen gösterin ve takım arkadaşlarınıza da bu gerçeği hatırlatın.
  4. Oyunun erken safhalarında geri düşmüş takım arkadaşlarınıza moral vermeye çalışın. ASLA onlara küfür ve hakaret etmeyin. Onlara etmiş olduğunuz hakaret ve küfrün ne size ne de onlara bir yararı olmayacaktır. Aksine, arkadaşınızın daha çok morali bozulacak ve sergilemiş olduğu performansı aratacak hareketler içerisinde bulunmaya başlayacaktır. Oyunun tek bir koridordan kazanılmadığı gibi tek bir koridordan kaybedilmeyeceğini unutmayın.
  5. Özür dilemek bir erdemdir. Hata yaptığınızda özür dilemeyi ihmal etmeyin. ASLA kendi hatanızı başkasına mal etmeye çalışmayın. League of Legends diğer çoğu online oyun gibi size kısıtlı iletişim araçları sunmaktadır. Bu durum zaman zaman sizin oyunda yalnız birer birey olduğunuz kanısına kapılmanıza sebep olabilir. Yalnız bireyler bencilleşir ve bencilleşen bireyler de asla kendi hatasını kabul etmez. Bunun bir adım ötesindeki problem de hatayı karşı tarafa atmaktır. Bu da hataların en büyüğüdür. Çünkü yapmış olduğunuz hatayı başkasına mal etmek sizin o hatayı hiçbir zaman düzeltememenize sebep olur. Aynı zamanda hatanızı başka kişiler üzerine attığınız için bahsi geçen kişiler üzerinde de negatif etkiler oluşturursunuz. Ne kendinize ne de takımınıza bu tarz kötülüklerde bulunmayın.
  6. Güzel işler çıkartan takım arkadaşlarınızı her fırsatta tebrik edin. Morallerini yüksek tutun. Unutmayın ki moral online oyunların en önemli etmenidir. Morali yüksek olan birey ve takımlar her zaman için galibiyete daha yakındır.
  7. All Chat’i mümkün mertebe kullanmayın. Karşı takım ile iletişime geçmenin size kazandıracağı hiçbir şey yoktur. Kendi takım arkadaşlarınızı onlara şikayet etmek veya onlara direkt olarak hakaret etmek size hiçbir şey kazandırmayacaktır.
  8. Varsa AFK kalmış takım arkadaşlarınızı oyuna döndürmek için çaba gösterin. Ona moral vermeye çalışın. Oyunda bir kişi eksik olmak çoğu zaman telafi edilemez. Uygunsuz hareketler içerisinde bulunsa bile arkadaşınızı oyuna döndürmek için onu ikna etmeye çalışın. Sizin ona hakaret ya da küfür etmeniz oyunu kaybetmenize bir adım daha yaklaşmaktan başka bir şey sağlamayacaktır. Onu cezalandırmak istiyorsanız oyun sonunda report edebilirsiniz.
  9. ASLA ve ASLA AFK kalmayın. Afk kalmak size çok yüksek ihtimalle yenilgi getirecektir. Bu da lig yükselmek isteyen bir oyuncunun karşılaşmak istemeyeceği bir sonuçtur. Her ne kadar takım arkadaşlarınızla bir uyuşmazlık içerisinde kalsanız da elinizden gelen çabayı gösterip oynamaya devam edin. “Ben bu adama oyun kazandırmicam” demenin size oyun kaybettirmekten başka hiçbir sonuç doğurmayacağını unutmayın. Hayatınız boyunca belki bir daha aynı oyunda bile performans sergilemeyeceğiniz insanlara bu kadar fazla anlamlar yüklemeyin.
  10. İnternet bağlantınızda veya bilgisayarınızda sorun varsa düzelene kadar oyuna girmeyin. Bilgisayarı açar açmaz oyuna girip internetin kötü olduğunu fark etmek hiç de sağlıklı bir yöntem değildir. Bilgisayar başına oturduktan sonra oynayacağınız ilk oyundan önce mutlaka internet bağlantınızı ve bilgisayarınızı test edin. Bunu yapmak için 3. parti programları tercih edebilirsiniz. Bildiğiniz bu tarz bir program yok ise League of Legends istemcisi içerisinden özel oyun açıp birkaç saniyelik test ile internetinizi ve bilgisayarınızın donanımlarını kontrol edebilirsiniz.
  11. Üst üste kaybettiğiniz 2 oyundan sonra mutlaka ve mutlaka 30 dakika ara verin. Su için, yemek yiyin, yürüyüşe çıkın, internette surf yapın. Çünkü üst üste oyun kaybetmek moralinizi bozacaktır. Bozulmuş bir moral sizin iyi performans sergilemenize engel olur. Moral bozukluğunun bir adım ötesi de sinir bozukluğudur. Siniriniz bozulduğunda da kendinizi ve takım arkadaşlarınızı olumsuz etkilemeniz kuvvetle muhtemeldir. Bunun yerine ara verip kafa dağıtmak size çok daha iyi gelecektir.
  12. Lig yükselmek için en önemli etmen kazanma oranıdır. Oyun kaybedince moral bozmayın. Lig yükselmenin şartı bütün oyunları kazanmak değil; kaybettiğinden daha fazlasını kazanmaktır. Birkaç oyun kaybettiğiniz için moralinizi ve sinirinizi bozmayın. Hatalarınızı değerlendirip tekrarlamamaya gayret gösterin.
  13. Her 10 maçta bir kazanma oranınızı ve istatistiklerinizi değerlendirin. İmkanınız varsa kaybettiğiniz oyunların tekrarını seyredin. Oyun anında yapmış olduğunuz hatalar çoğunlukla kendi gözünüzden bile kaçacaktır. Bu durum da sizin hata yapmadığınız, tamamıyla takım arkadaşlarınızın hatasından kaybettiğiniz algısını yaratabilir. Kendi yaptığınız hataları analiz etmenin en iyi yöntemi tekrarlarını incelemektir. Maç sonucu istatistiklerine bakmak ve maçların tekrarını izlemek sizin gitmek istediğiniz yoldaki adımları atmanızı oldukça kolaylaştıracaktır.
  14. ASLA takım arkadaşınıza kızıp feedlemeyin, trollemeyin. Aynı afk kalma maddesinde bahsettiğimiz gibi bu durumun size kazandıracağı tek şey yenilgidir. Sizin cezalandırma metodu olarak kullandığınız trolleme ve feedleme eylemleri takım arkadaşınıza hiçbir şey yapmayacaktır. Bahsi geçen arkadaşınız oyun bittikten sonra aynı şekilde hayatına devam edecektir. Ancak sizin sırf takım arkadaşınıza kızdığınız için içine girmiş olduğunuz feedleme ve trolleme eylemi size yenilgiyi getirecektir. Sahip olduğunuz bu yenilgiyi telafi etmek için 2 maç daha kazanmanız gerekmektedir. Yani aslında en büyük kötülüğü yine kendinize yapmış olursunuz.
  15. Dereceli sıraya girerken seçmiş olduğunuz rollere ve koridora özen gösterin. Oyun size ikincil rolü uygun gördüyse trollemeyin. Unutmayınız ki bu tarz trollemeler %100 ban sebebidir.
  16. Kill salmak, kill çalmak, farm çalmak gibi ifadeleri olması gerektiğinden fazla dillendirmeyin. Gereğinin yapılmasıyla ilgili ricada bulunun. Ricanız karşılık bulmuyorsa üstelemeyin ve oyununuzu oynamaya devam edin. Olaya olumlu tarafından bakmaya çalışın. Oyundaki en önemli kriter takımın sahip olduğu altındır. Size gelmeyen bir altın düşmana değil takım arkadaşınıza aktarılacaktır. Oyunda altın kasması gereken tek oyuncunun kendiniz olduğunu düşünmeyin.
  17. Bir dereceli oyun ortalama 35-40 dakika sürer. Eğer bir saat içinde yapmanız gereken önemli bir iş varsa oyuna girmeyin. Oyunu yarım bırakmak size yenilgi getirecektir. Ve bu durumu sıklıkla takım arkadaşlarınıza yaşatıyorsanız en kısa sürede cezalandırılacağınızı unutmayın.
  18. Şampiyon seçim ekranında trolleyen takım arkadaşlarına sahipseniz ve gerekli görüyorsanız sırayı dodgelamaktan çekinmeyin. Garanti kaybedilecek gözüyle baktığınız bir oyuna girmek normalde kaybedeceğiniz bir oyunu kaybetmekten çok daha fazla sinir ve moral bozukluğuna sebep olacaktır. Hiçbir oyunun kazanma ve kaybetme garantisi yoktur ancak risklerinizi asgariye indirgemek sizin lig yükselme yolunda attığınız adımları biraz olsun rahatlatacaktır.
  19. League of Legends bir takım oyunudur. Asla tek başınıza oyun kazanamayacağınızı unutmayın.

Oyun İçi Altın Kurallar

  1. Oyundaki en önemli unsurların başında altın gelir. Olabildiğince fazla altın kazanmaya özen gösterin.
  2. Oyunda kazanabileceğiniz altının büyük bir bölümü farmdan gelir. Farmınızı olabildiğince yüksek tutun. Koridora gelen ilk 19 minyonu katletmek size 377 Altın kazandırır. (Oyun ilerledikçe minyonların verdiği altın miktarı artar.)
  3. Solo koridor oyuncuları yada Nişancılar için optimum farm sayısı: (Oyunda bulunduğunuz Dakika-2)x10’dur.
  4. Base’e dönmeden önce minyon dalgalarını ittirin. Mümkünse katapultlu minyon dalgası gelmeden hemen önce veya o dalgayı hızlıca ittirdikten sonra dönün.
  5. Rakip takımından çok önemli bir şampiyon katletmiyorsanız kill almak için kill vermeyin.
  6. Minyonları asla ve asla hafife almayın. Büyük minyon dalgaları arasında rakibinizle savaşmayın. (Oyunun erken safhalarında 1 minyon dalgası bir şampiyonu öldürebilir.)
  7. Kule hasarını hafife almayın ve vuruş sayısı ile beraber hasarının arttığını unutmayın.
  8. Rakinizden sizden çok üstün ve minyon dalgaları ona doğru ilerliyorsa(zonelanıyorsanız) farm yapamadığınızı ormancınıza söyleyin ve yardım isteyin.
  9. Ormancınızdan gerekmedikçe yardım istemeyin. Eğer ormancı sizseniz yardım edip edemeyeceğinizi bildirin.
  10. Sizin ormancınız hiç gelmeyecekmiş, karşı ormancı sizin koridordan hiç çıkmayacakmış gibi oynayın.
  11. Gereksiz yere Sihirdar Büyüsü kullanmayın. Zira Sihirdar Büyüleri’nin bekleme süreleri oldukça yüksektir.
  12. Kendi kullandığınız ve karşı takımın kullandığı Sihirdar Büyülerini takım arkadaşlarınıza chatten bildirin.
  13. Rolünüz her ne olursa olsun baseden çıkarken Görüş Totemi Görüş Totemi alın.
  14. 9. Seviye olduktan sonra ziynetlerinizi geliştirmeyi unutmayın.
  15. Görmediğiniz yere girmeyin.
  16. Takım savaşlarında uygun pozisyon almaya özen gösterin ve aldığınız pozisyona göre hareket etmeye çalışın.
  17. Eğer karşı takım oyuncuları size çok fazla odaklanıyorsa bunu takım arkadaşlarınıza bildirin ve yardım isteyin.
  18. Bitirmeniz gereken çok önemli bir eşya varsa veya çok önemli bir Sihirdar Büyünüz yoksa takım savaşına girilmemesi gerektiğiyle ilgili arkadaşlarınızı uyarın.
  19. Objektiflere önem verin. Takım arkadaşlarınız umursamıyorsa bile onları kule, dragon, baron almaya; inhibitör açmaya çağırın. (uygun durumlarda)
  20. Rakip takımın üstünlük kurduğu durumlarda farm yapıp takım savaşlarından kaçının. Buna dikkat etmeyen arkadaşlarınızı uyarın.
  21. Oyundaki en önemli unsurlardan bir diğeri ise görüştür. Aldığınız totemleri ihtiyaç duyduğunuz uygun yerlere yerleştirmeyi unutmayın. Eşya üstünlüğü olan takım değil görüş üstünlüğü olan takımlar oyunu kazanır.
  22. Kuleler de birer görüş objesidir. Rakibinizin kulesini yıkmak onların görüşünü elinden almak demektir. Aynı şekilde sizin kaybettiğiniz bir kule aynı zamanda görüş kaybına sebep olacaktır.
  23. Kule alabilmek oyundaki en önemli unsurlardan bir diğeridir. Mümkün olduğunca fazla kule almaya çalışın.
  24. Oyun takım savaşı kazanınca değil Nexus yok edilince kazanılır. İmkanınız oldukça kule ve ihibitör alarak nexus’a yaklaşmaya çalışın.
  25. Karşı takımın tüm oyuncuları yaşıyorsa ve yeterli görüşünüz yok ise veyahut karşı takımın görüşünü kontrol edemiyorsanız asla ve asla Barona girmeyin.
  26. Gözünüzü mümkün oldukça haritadan ayırmayın. Eğer haritada birden fazla rakip kayıpsa tedbir alın ve arkadaşlarınızı da uyarın. Kimseden SS(bildirim) beklemeyin.
  27. Koridorunuzda çok üstünseniz minyon dalgasını ittirdikten sonra diğer koridordaki arkadaşlarınıza yardım edin.
  28. Takımda siz veya bir başkası ayrık ittirme yapıyorsa takım savaşından kaçının ve sürekli iletişim halinde olun.
  29. Oyundaki en önemli unsurlardan bir diğeri eşyalardır. Aldığınız her yanlış eşya kazandığınız altını çöpe atmak anlamına gelir. Eğer doğru bir eşya dizilimi yapmıyorsanız oyunu kazanma şansınız çok düşüktür. Eşya seçimleri ile ilgili destek almak için rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.
  30. Rünler ve Kabiliyetler oyunun erken safhaları için çok önemlidir. Doğru Rün ve Kabiliyet dizilimine sahip olduğunuzdan emin olun. Destek almak için rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.
  31. Sırf tek bir şampiyonu counterlamak için seçim yapmayın. Eğer oynadığınız şampiyona hakim değilseniz karşınızdaki şampiyonu counterlamak hiçbir şey ifade etmez.
  32. Oyunu bitirebiliyorsanız bitirin.

Sonuç:

Adım Adım Lig Yükselme

Eğer gerçekten lig yükselmek istiyorsanız ve bu konuda sıkıntılar yaşıyorsanız doğru adrestesiniz. Evet bu maddelerin bir çoğu zaten hepimizin bildiği şeyler. Ancak uygulama konusunda ciddi problem yaşıyoruz. Eğer karakterinize ve zevkinize uygun role karar verir, bu rol için uygun bir koridor seçer ve o koridorda oynayabileceğiniz şampiyonu belirlerseniz işiniz oldukça kolaylaşacaktır. Bu seçimlerinizi kararlı bir şekilde tecrübeye dönüştürmek konusunda istikrarlı bir tutum sergilerseniz bir adımı daha geride bıraktınız demektir. Rehberlerimizde size sunmuş olduğumuz eşya, rün, kabiliyet dizilimi, yetenek önceliği, sihirdar büyüsü ve rün seçimi önerilerini de kendinize ve içinde bulunduğumuz duruma göre doğru yorumlar ve 41 Altın Kural‘a ihanet etmezseniz şampiyonluk ligine bile çıkabilirsiniz. Ben sadece eğlenmek için oynuyorum lig umurumda değil diyorsanız da hiç önemli değil. O da gayet güzel bir tercihtir ve ziyadesiyle uygulanabilir. Rehberimiz ile ilgili görüş düşünce ve fikirlerinizi blogun altına yorum olarak bildirebilirseniz bizi çok mutlu edersiniz. Sihirdar Vadisinde hepimize bol şans! En güzel oyunlar META-LOL ailesinin olsun :>