Çarp - Meta LoL
Çarp

League Of Legends Çarp Sihirdar Büyüsü

Çarp

Tip: Savunma

Mesafe: 500

Bekleme Süresi: 15/90 saniye

Sihirdar Seviyesi: Seviye 10

Hedeflenen canavara ya da rakip minyona, şampiyonun seviyesine bağlı olarak 390-1000 gerçek hasar verir.

**Orman eşyalarıyla sayesinde çarp 2 farklı şekilde geliştirilebilir.

  • Cüretli Çarp(Akıncı Palası Akıncı Palası): Çarp rakip şampiyonlar üzerinde kullanılabilir, hedef alınan şampiyon 6 saniyeliğine işaretlenir. İşaretli şampiyonlara yapılan normal saldırılar 3 saniye içinde 54+(Şampiyonun Seviyesi x 6) gerçek hasar verir, hedefi açığa çıkarır ve onu işaretleyene %20 daha az hasar vermesini sağlar.
  • Donduran Çarp(Sinsi Kılıç Sinsi Kılıç): Çarp rakip şampiyonlar üzerinde kullanılabilir; onlara 20+(Şampiyonun Seviyesi x 8) gerçek hasar vererek, 2 saniyeliğine hareket hızlarının %20’sini çalar. 

Çarp’ın Detayları

  • Çarp, Sihirdar Vadisi ve Uğursuz Koruluk haritalarında kullanılabilir.
  • Çarp ormancı tarafından alınması mecbur olan bir sihirdar büyüsüdür.
  • Çarp‘ın yeniden dolum süresi oyun başladıktan 100 saniye sonra başlar.
  • Her 90 saniyede bir Çarp yükü biriktirirsiniz ancak üst üste kullanılabilecek 2 Çarp arasında 15 saniyelik bir bekleme süresi vardır.
  • Çarp’ın yüksek miktardaki gerçek hasarı, ormancıların ormanı daha kolay temizlemesini ve mavi/kırmızı güçlendirmeleri daha güvenli bir şekilde son vuruş yaparak katletmesini sağlar.
  • Ormancılar, Çarp’ın yüksek miktardaki gerçek hasarı sayesinde, yüksek önceliği olan güçlendirmeleri(BaronEjderha) daha güvenli bir şekilde son vuruş yaparak katledebilir.
  • Çarp, her türlü şampiyon Peti, Zac Zack‘in pasifi, Heimerdinger Heimerdinger‘ın kuleleri ve Shaco Shaco‘nun kutuları üzerinde kullanılabilir.
  • Şampiyon susturulsa dahi Çarp kullanabilir.
  • Çarp genellikle orman dönmekte kullanılsa da koridor ittirmeye de yardımcı olan bir sihirdar büyüsüdür.
  • Çarp‘ın şampiyonlara, minyonlara ve canavarlara verdiği gerçek hasar hiçbir şekilde düşürülemez.
  • Çarp‘ın bekleme süresi, kabiliyetlerin Azim ağacındaki Sezgi kabiliyeti kullanılarak %15 oranında düşürülebilir.
  • Rakip şampiyon ile aranızda bulunan minyonu tek hedefli yeteneklerinizi kullandığınız esnada katledebilir ve rakibinizi şaşırtarak ali cengiz oyunları yapabilirsiniz. (Örneğin LeeSin Lee Sin – Ses Dalgası Ses Dalgası [Q] kullanımı sırasında)
  • Cüretli Çarp(Akıncı PalasıAkıncı Palası), rakip takımda ani yüksek hasar yapabilen veya görünmez olabilen şampiyonlar olduğu taktirde kullanılması önerilir.
  • Donduran Çarp(Sinsi KılıçSinsi Kılıç), kitle kontrol etkisi bulunmayan ya da rakibine ulaşmakta zorluk çeken ormancılar tarafından kullanılması tavsiye edilir.
  • Çarp canavarlara karşı kullanıldığında 100 + şampiyonun azami canının %10’u kadar iyileştirme sağlar.

Çarp’ın Seviyeye Göre Verdiği Hasarlar

  1. Seviye ⇒ 390 (Çarp) | 60 (Cüretli Çarp) | 28 (Donduran Çarp)
  2. Seviye ⇒ 410 (Çarp) | 66 (Cüretli Çarp) | 36 (Donduran Çarp)
  3. Seviye ⇒ 430 (Çarp) | 72 (Cüretli Çarp) | 44 (Donduran Çarp)
  4. Seviye ⇒ 450 (Çarp) | 78 (Cüretli Çarp) | 52 (Donduran Çarp)
  5. Seviye ⇒ 480 (Çarp) | 84 (Cüretli Çarp) | 60 (Donduran Çarp)
  6. Seviye ⇒ 510 (Çarp) | 90 (Cüretli Çarp) | 68 (Donduran Çarp)
  7. Seviye ⇒ 540 (Çarp) | 96 (Cüretli Çarp) | 76 (Donduran Çarp)
  8. Seviye ⇒ 570 (Çarp) | 102 (Cüretli Çarp) | 84 (Donduran Çarp)
  9. Seviye ⇒ 600 (Çarp) | 108 (Cüretli Çarp) | 92 (Donduran Çarp)
  10. Seviye ⇒ 640 (Çarp) | 114 (Cüretli Çarp) | 100 (Donduran Çarp)
  11. Seviye ⇒ 680 (Çarp) | 120 (Cüretli Çarp) | 108 (Donduran Çarp)
  12. Seviye ⇒ 720 (Çarp) | 126 (Cüretli Çarp) | 116 (Donduran Çarp)
  13. Seviye ⇒ 760 (Çarp) | 132 (Cüretli Çarp) | 124 (Donduran Çarp)
  14. Seviye ⇒ 800 (Çarp) | 138 (Cüretli Çarp) | 132 (Donduran Çarp)
  15. Seviye ⇒ 850 (Çarp) | 144 (Cüretli Çarp) | 140 (Donduran Çarp)
  16. Seviye ⇒ 900 (Çarp) | 150 (Cüretli Çarp) | 148 (Donduran Çarp)
  17. Seviye ⇒ 950 (Çarp) | 156 (Cüretli Çarp) | 156 (Donduran Çarp)
  18. Seviye ⇒ 1000 (Çarp) | 162  (Cüretli Çarp) | 166 (Donduran Çarp)

Çarp’ın Oyun İçi Animasyonu

Çarp Animasyonu


Diğer Sihirdar Büyüleri

  • Arındır ArındırŞampiyonunu etkileyen bütün engelleme ile sihirdar büyüsü dezavantajlarını ortadan kaldırır ve alınan engelleme etkilerinin süresini 3 saniyeliğine %65 azaltır.
  • Bariyer BariyerŞampiyonu 2 saniyeliğine 115+(Şampiyonun Seviyesi x 20) hasardan korur.
  • Berrak Zihin Berrak ZihinŞampiyonunun azami Mana değerinin 40%’ını doldurur. Ayrıca, dostlarının azami Mana değerinin 40%’ını da doldurur.
  • Bitkinlik BitkinlikHedef şampiyonu bitkin düşürerek, 2,5 saniyeliğine Hareket Hızı ile Saldırı Hızını %30, Zırh ve Büyü Direnci değerlerini 10 azaltır ve bu süre boyunca hedefin verdiği hasarı %40 azaltır.
  • Hayalet HayaletŞampiyonun 10 saniyeliğine birimlerin içinden geçer ve Hareket Hızı 27% + (Şampiyonun Seviyesi x1) artar.
  • Işınlan Işınlan3,5 saniye odaklandıktan sonra, şampiyonunu hedef alınan dost yapı, minyon ya da toteme ışınlar.
  • Sıçra SıçraŞampiyonunun, imlecinin doğrultusunda, kısa bir mesafe(450 birim) ışınlanmasını sağlar.
  • Şifa ŞifaŞampiyonunun ve hedef alınan dost bir şampiyonun Can değerini 90 + (Şampiyonun Seviyesi x 15) yeniler ve 1 saniyeliğine %30 Hareket Hızı verir.
  • TutturTutturRakiplerine düz bir hat üzerinde kartopu fırlatır. Kartopu isabet ettiği rakibi işaretler ve 10+(Şampiyonun Seviyesi x 5) Gerçek hasar verir. 3 saniye içerisinde işaretli hedefin yanına hızla gidebilirsin.
  • Tutuştur TutuşturHedef rakip birimini tutuşturarak, 5 saniye içinde 50 + (Şampiyonun Seviyesi x 20) gerçek hasar verir, hedefin görülmesini sağlar ve bu süre boyunca hedefin aldığı iyileştirme etkilerini %40 azaltır.

Hangi Şampiyonun Hangi Koridorda Hangi Rolü Oynarken Hangi Sihirdar Büyüsünü Kullanması Gerektiğine Bakmak İçin Rehberlerimize Göz Atın!